Dag 2

22 oktober 2022 - Arbil, Irak

Vanmorgen vroeg op gestaan en na het ontbijt belooft het een spannende dag te worden, we willen namelijk de dorpjes gaan bezoeken die in de bergen 2 uur van het hotel af liggen.  Daar willen we voedsel pakketten en bijbels gaan uitdelen en daarbij het Woord brengen en bidden met de mensen. Dit zijn vooral Jezidische "christenen" die gevlucht zijn.

Screenshot_20221022-231906_Samsung Internet

Om 8:30 vertrekken we. Onderweg zien we inderdaad de verdrietige toestand waar de mensen in zelf gefabriceerde huisjes onder golfplaten of onder plastic zeil wonen.

We ontmoeten in Enische, na 2 uur rijden,  de pastoor van plaatselijke kerk van deze regio. Onder de thee met lekkernijen heeft hij een indrukwekkend verslag gedaan over de geschiedenis van de Jezidische vluchtelingen en de opvang in deze dorpen.

IMG-20221022-WA0012

Het werk van God schitterde toen hij verhaalde hoe hij de Jezidi's daadwerkelijk hulp bood, waardoor deze zo nieuwsgierig werden, dat ze zelfs om een bijbel gingen vragen en ze daarna ook zelf getuigden tegenover Syrische vluchtelingen (moslims).

IMG-20221022-WA0004

IMG-20221022-WA0007

IMG-20221022-WA0009

Hierna trekken we de dorpjes in en delen we voedselpakketten en bijbels uit, met daarbij de boodschap van God (vertolkt door de dominee) afsluitend met gebed.
Op de terugreis horen we van ds Johanna Martens dat hij gebeld is door de diakens uit de verschillende dorpjes om te zeggen dat mensen geraakt zijn door de boodschap die gebracht is!

IMG-20221022-WA0008

Na een stop onderweg om te eten, komen we om 22:30 bij het hotel aan.  Dankt u/jij mee dat het Woord gebracht is en bijbels uitgedeeld zijn?  Bid u/jij mee dat de bijbels zullen opengaan en deze mensen uit de dorpen de liefde van Christus zullen ontvangen?

Morgen op de opstandingsdag van Jezus willen we graag een bezoek brengen aan, naar het luid, het graf van Nahum in Alqosh. Hier willen we nadenken over hoe God deze profeet heeft gebruikt tot eer van Zijn naam.

Jezus zegt: Ik ben de Opstanding en het Leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven en ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid. Gelooft u dat?

Goede zondag!

1. Lotte:
    23 oktober 2022
    Hoi, fijn dat het goed gaat.ik zie nu al uit naar donderdag!😊 succes nog!dikke KUS van Lotte.